 |
Motor | 3 cilinder in lijn, vloeistofgekoeld |
Boring x slag | 85 mm x 85 mm |
Cilinder inhoud | 1215 cc |
Comp. verhouding | |
Kleppen | DOHC |
Brandstof toevoer | multipoint sequential electronic fuel injectie |
Ontsteking | |
Vermogen | 137 pk / 101 kW bij 9000 tpm |
Max. koppel | 121 Nm bij 6400 tpm |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 liter |
Topsnelheid | |
ABS | optie |
Frame | Tubular stalen trellis frame |
Vering voor | Kayaba 46mm upside down forks |
Vering achter | Kayaba monoshock |
Remmen voor | Twin 305mm floating discs, Nissin 4-piston calipers, Switchable ABS |
Remmen achter | Single 282 mm disc, Nissin 2 piston sliding caliper (ABS model available) |
Voorband | 110/80 R19 |
Achterband | 150/70 R 17 |
Wielbasis | 1530 mm |
Lengte | 2248 mm |
Breedte | 885 mm |
Hoogte | 1410 mm |
Zithoogte | 835 mm |
Drooggewicht | 259 kg |
Leverbare kleuren | Graphite, Phantom Black, Sapphire Blue |
Beschrijving | Als echte Tiger, is deze motorfiets gebouwd voor het avontuur. Nieuwe wegen ontdekken, of zelfs nieuwe landen en nooit stoppen alleen maar omdat de weg ophoudt.
Wij hebben de Tiger Explorer gebouwd voor elke rijder die op zoek is naar robuuste betrouwbaarheid, comfort voor lange ritten een krachtige motor met een hoog koppel en een groot brandstofbereik, uitstekende rijeigenschappen en de veelzijdigheid om onverharde wegen aan te kunnen.
En daarmee hield het voor ons niet op. Daarna voegden wij nog een heel scala aan slimme functies toe, waaronder ABS, antidoorslipregeling en cruisecontrol. Samen met het speciale karakter van de driecilinder Triumph-motor en het natuurlijke, gemakkelijke rijgedrag voelt de motor zich net zo thuis in de stad als op de steppe.
|