Nieuwsbrief:

Motor City Amsterdam


www.motorcity-amsterdam.nl
020-4808010
Dealer van:Lid BOVAG

KAWASAKI, KTM, SUZUKI


Vakkundige en professionele service MOTOR City Amsterdam beschikt over een ruime werkplaats, voorzien van de modernste apparatuur en gereedschappen. Reparaties en onderhoud worden daarmee vakkundig en snel uitgevoerd. We zijn gespecialiseerd in service aan Suzuki, KTM, Yamaha, Honda, Kawasaki, Aprilia en BMW. En: je bent bij ons beslist niet te duur uit! Goed opgeleide motortechnici Onze monteurs gaan zeer regelmatig op cursus bij de importeurs van onze merken. Hierdoor zijn ze altijd op hoogte van de laatste technische vernieuwingen. Ook voor schade Bij ons kun je ook terecht voor onder meer schadetaxatie en –herstel. We werken samen met vrijwel alle verzekeringsmaatschappijen.
Alle motoren van Motor City Amsterdam
259 motoren gevonden
YAMAHA YZF R3
YAMAHA YZF R3
€ 7.899,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
YAMAHA YZF R7
YAMAHA YZF R7
€ 11.099,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
YAMAHA XSR 900 ABS
YAMAHA XSR 900 ABS
€ 13.399,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
YAMAHA XSR 900 GP
YAMAHA XSR 900 GP
€ 15.499,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
YAMAHA XSR 700 ABS
YAMAHA XSR 700 ABS
€ 8.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
YAMAHA TMAX TECH MAX 560
YAMAHA TMAX TECH MAX 560
€ 11.990,- p/mnd klik hier
2021, 18600 Km
YAMAHA TRACER 9 GT+ Y-AMT
YAMAHA TRACER 9 GT+ Y-AMT
€ 20.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
SUZUKI GSX-S 1000 GX
SUZUKI GSX-S 1000 GX
€ 18.499,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
ROYAL ENFIELD GUERRILLA 450
ROYAL ENFIELD GUERRILLA 450
€ 6.899,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
SUZUKI BURGMAN 400
SUZUKI BURGMAN 400
€ 9.099,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI ADDRESS 125
SUZUKI ADDRESS 125
€ 2.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI GSX-S 950
SUZUKI GSX-S 950
€ 11.299,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI GSX-8T
SUZUKI GSX-8T
€ 10.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI GSX-8TT
SUZUKI GSX-8TT
€ 11.499,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI V-STROM 1050
SUZUKI V-STROM 1050
€ 16.299,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI GSX-8R
SUZUKI GSX-8R
€ 10.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI GSX-8S
SUZUKI GSX-8S
€ 9.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI GSX-S 1000 ABS
SUZUKI GSX-S 1000 ABS
€ 14.999,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI GSX-R 1300 HAYABUSA
SUZUKI GSX-R 1300 HAYABUSA
€ 22.399,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
SUZUKI GSX-S 1000 GT
SUZUKI GSX-S 1000 GT
€ 16.499,- p/mnd klik hier
2025, Nieuw
Merkdealer
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wiel­basis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitsteken­de wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelf­de jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton suc­cessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overle­vering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe wor­den verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. Ener­zijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
© 2000 - 2025 Motoroccasion