Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
BMW R100 GS PD (Parijs Dakar) uitvoering.
Mooie en Originele motor, goed onderhouden en niet versleuteld. Hele nette motor. Is natuurlijk wel gebruikt, dus er zijn wel enkele gebruiks-sporen, zie foto's.
Met origineel 1ehulp pakket en gereedschaps-set er nog bij.
Fijne en goed lopende motor. Rijdt en schakelt geweldig.
- Kom langs voor een proefrit!!
- Koffie staat klaar!!
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 2-cilinder, 4-takt, boxer |
Boring x slag | 94 mm x 94 mm |
Cilinder inhoud | 979 cc |
Comp. verhouding | 8,5:1 |
Kleppen | 2, OHV |
Brandstof toevoer | Carburator |
Ontsteking | |
Vermogen | 60 pk / 44 kW bij 6.500 tpm |
Max. koppel | 76 Nm bij 3.750 tpm |
Koppeling | Droge enkele plaat, kabelbediend |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 26 liter |
Topsnelheid | 180 km/u |
ABS | nee |
Frame | Stalen dubbel wiegframe |
Vering voor | 225mm Cartridge |
Vering achter | 180mm Mono shock, Paralever |
Remmen voor | 285mm Enkele schijf |
Remmen achter | 200mm Trommelrem |
Voorband | 90 / 90 R21 |
Achterband | 130 / 80 R17 |
Wielbasis | 1.514 mm |
Lengte | 2.290 mm |
Breedte | 1.000 mm |
Hoogte | 1.165 mm |
Zithoogte | 850 mm |
Drooggewicht | 225 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
Welkom bij BikeXperience.
Dé motorzaak in Amsterdam waar jij en je motor zich thuis voelen. Onderhoud aan motoren van alle grote merken en alle types Wij doen grote en kleine beurten, speciaal onderhoud, schade reparaties. Wanneer reparatie van een onderdeel niet mogelijk blijkt of te duur wordt, zal het vervangen moeten worden. MAAR!! Kunnen we het herstellen op een goede manier, die goedkoper is dan een nieuw onderdeel, dan zullen we dat zeker doen!
Het is in ieder geval van belang dat we samen precies bepalen wat er gebeurt. Zo kom je nooit voor onverwachte gebeurtenissen en kosten te staan. Regelmatig onderhoud van je motor zorgt niet alleen voor een veilig gevoel maar verhoogt ook de betrouwbaarheid en veiligheid van de motorfiets. Tijdig onderhoud voorkomt ook dat er nodeloos hoge kosten moeten worden gemaakt ter reparatie. Wanneer er technisch zeer ingrijpende aanpassingen of specialistische werkzaamheden gedaan moeten worden (zoals een frame richten) schakelen we de juiste expert in.
 | Amsterdam, Noord-Holland |
 | 020-4924352 |
Een stukje historie: BMW in 1992 - In 1992 verscheen een geheel nieuwe boxergeneratie met achtklepsblokken. Ze kregen oliegekoelde cilinderkoppen, waardoor de bijnaam "Oilhead" ontstond. De "oude" boxers heetten vanaf dat moment "Airhead". De nieuwe modellen werden niet ineens uitgebracht, maar één voor één, te beginnen met de R 1100 RS. Had men bij de K-serie al wat vingeroefeningen met modern design gedaan, bij de R 1100-serie leek de de nieuwe ontwerper David Robb de vrije hand te hebben gekregen. Dat gold met name voor de R 1100 GS, met zijn "snavel"spatbord en knalgele zadel. Met deze serie verscheen ook de nieuwe voorwielophanging (telelever) ten tonele, maar de hele frameconstructie, of liever het feitelijk ontbreken van een frame, was mogelijk nog sensationeler. Motorblok en versnellingsbak vormden samen het dragende deel, aangevuld met enkele subframes omdat er toch nog wat zaken (telelever, zadel en tank, achterschokdemper) bevestigd moesten worden. Ook motorisch had men het - zij het nog steeds met boxermotoren - over een heel andere boeg gegooid. De onder de krukas geplaatste nokkenas was vervangen door een hulpas, die via kettingen de echte nokkenassen aandreef. Deze zaten in de cilinderkoppen, maar niet boven de kleppen, zodat toch nog kleine stoterstanggetjes en tuimelaars nodig waren. Zeer functioneel waren de toepassing van ABS, katalysatoren, handvatverwarming en verstelbare zadels, waarmee BMW uitermate innovatief bezig was. Mocht de K 100-serie nog geen einde hebben gemaakt aan het behoudende imago van BMW, dan deed de R 1100-serie dat zeker. Al aan het einde van de jaren tachtig besloot BMW om goedkopere motorfietsen te gaan produceren om een jeugdiger publiek te bereiken. In die tijd waren de K 75 modellen de lichtste motorfietsen die het merk te bieden had, en zij waren tamelijk duur. Om de prijs te drukken werd samenwerking gezocht met Aprilia en inbouwmotorfabrikant Rotax. Een bestaande Rotax-eencilindermotor werd door BMW ingenieurs gemodificeerd, maar wel door Rotax geproduceerd. De eerste series (F 650 en F 650 ST) werden bij Aprilia geproduceerd. De latere F 650 GS, GS Dakar en CS (City Scarver) werden in Berlijn geproduceerd. De F 650, die de bijnaam "funduro" mee kreeg, was qua uiterlijk een allroad, maar meer geschikt voor gebruik in de stad. De ST (Strada) was uitsluitend geschikt voor de verharde weg, net als de latere CS. Van een aantal R 1100-modellen werden ook 850cc-versies uitgebracht, die uiterlijk gelijk waren aan de zwaardere modellen, maar de nog leverbare R 80 modellen moesten vervangen. Vooral de viercilinder-, 1000- en 1100cc-modellen met brandstofinjectie zouden moeiteloos meer dan 100 pk kunnen leveren, maar BMW beperkte aanvankelijk het motorvermogen om Europese wetgeving voor te blijven. In 1997 doorbrak men met het "Max 100 pk"-principe met de 130 pk sterke K 1200 RS. De K serie vormde ook een eerste aanzet tot een veel moderner ontwerp van BMW motorfietsen, hoewel daar eigenlijk al met de R 65 LS een voorzichtig stapje in was gemaakt. De Form Follows Function ontwerpfilosofie werd nog lang niet losgelaten, maar bij de K 100 modellen was de functionaliteit al niet meer bepalend voor het uiterlijk van de motorfietsen. Dit bleek bijvoorbeeld uit de "BMW nieren", die in elke BMW-autogrill herkenbaar waren, maar die nu ook de radiateurbekleding van de motorfietsen sierden. Ook de vierkant gevormde uitlaatdempers en de driehoekige dempers van de K 75-serie waren hier voorbeelden van.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken