 |
Motor | Vloeistofgekoelde driecilinder lijnmotor, DOHC, 12 kleppen |
Boring x slag | 85 mm x 85 mm |
Cilinder inhoud | 1.215 cc |
Comp. verhouding | 11,0:1 |
Kleppen | 12 kleppen |
Brandstof toevoer | Elektronische gasklepregeling, brandstofinspuiting |
Ontsteking | |
Vermogen | 141 pk / 104 kW bij 9.350 tpm |
Max. koppel | 122 Nm bij 7.600 tpm |
Koppeling | Natte platenkoppeling, hydraulisch bediend, bekrachtigd |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | |
Vering voor | WP 48 mm upside down-voorvork, elektronisch instelbare demping, veerweg 190 mm (versie met lage zithoogte 168 mm) |
Vering achter | WP monoshock, elektronisch instelbare semi-actieve demping met automatische instelling van de voorspanning, veerweg 193 mm (versie met lage zithoogte 158 mm) |
Remmen voor | Dubbele zwevende remschijf van 305 mm, Brembo radiale monoblock-vierzuigerremklauwen, uitschakelbaar ABS |
Remmen achter | Enkele remschijf van 282 mm, Nissin zwevende tweezuigerremklauw, uitschakelbaar ABS |
Voorband | 120/70 R19 |
Achterband | 170/60 R17 |
Wielbasis | 1.520 mm |
Lengte | |
Breedte | 930 mm |
Hoogte | 1.540 mm |
Zithoogte | 835 - 855 mm |
Drooggewicht | 248 kg |
Leverbare kleuren | zwart, zilvergrijs, donkergroen |
Beschrijving | Wie klaar is voor ultieme rijavonturen, kan het alledaagse leven achter zich laten met het topmodel 1200 XCA, een Tiger die nu offroad net zo fantastisch is als hij op de weg altijd al was.
Met een gewichtsverlaging van 10 kg, het nieuwste Triple-motorblok en een scala aan technologische, ergonomische en stijlverbeteringen is deze Tiger wendbaarder en veelzijdiger dan ooit tevoren.
Als model met de hoogste specificaties in de reeks heeft deze aanzienlijk meer te bieden dan het XCX-model met meedraaiende led-bochtenverlichting, Triumph-schakelbekrachtiging voor naadloos schakelen zonder koppelen, een eersteklas Arrow-uitlaatdemper en zes rijmodi, waaronder een programmeerbare modus en Off-Road Pro.
|