 |
Motor | Vloeistofgekoeld, 12 kleppen, DOHC, driecilinder in-lijn |
Boring x slag | 78 mm x 78 mm |
Cilinder inhoud | 765 cc |
Comp. verhouding | 12,54 :1 |
Kleppen | 12 kleppen |
Brandstof toevoer | Sequentiële, elektronische multipoint-brandstofinjectie met SAI. Elektronische gasklepregeling |
Ontsteking | |
Vermogen | 123 pk / 90 kW bij 11750 tpm |
Max. koppel | 79 Nm bij 9.400 tpm |
Koppeling | Natte platenkoppeling met slip-assist |
Versnellingsbak | 6 versnellingen met Triumph Shift Assist |
Verhouding | |
Overbrenging | X-ringketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17,4 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Voorzijde - twin-sparconstructie van aluminium buizen. Achterzijde - tweedelig hogedruk-spuitgietwerk |
Vering voor | Omgekeerde 41-mm Showa-voorvork, big piston vork (BPF), instelbare compressie, rebound en preload. |
Vering achter | Ohlins STX40 met volledig instelbaar piggyback reservoir RSU |
Remmen voor | Dubbele, zwevende remschijf van 310 mm, Brembo M4.32 radiale monoblock-remklauwen met 4 zuigers, uitschakelbaar ABS |
Remmen achter | Enkele vaste remschijf 220 mm, Brembo zwevende éénzuigerremklauw, uitschakelbaar ABS |
Voorband | 120/70ZR17 |
Achterband | 180/55ZR17 |
Wielbasis | 1410 mm |
Lengte | |
Breedte | 775 mm |
Hoogte | 1085 mm |
Zithoogte | 825 mm |
Drooggewicht | 166 kg |
Leverbare kleuren | zwart, zilvergrijs |
Beschrijving | Deze nieuwe generatie Street Triple RS heeft een aanzienlijk vernieuwd 765 cc-driecilinder blok, ontwikkeld door het Moto2™-motorteam van Triumph, met een hoog vermogen en koppel voor op het circuit.
De Street Triple heeft altijd nieuwe maatstaven gezet met zijn revolutionaire, toonaangevende rijvermogen. Nu heeft de nieuwe RS de lat weer hoger gelegd. |