 |
Motor | Parallel twin, luchtgekoeld |
Boring x slag | 90 mm x 90 mm |
Cilinder inhoud | 865 cc |
Comp. verhouding | 9.2:1 |
Kleppen | DOHC |
Brandstof toevoer | multipoint injectie met SAI |
Ontsteking | |
Vermogen | 68 pk / 50 kW bij 7500 tpm |
Max. koppel | 68 Nm bij 5800 tpm |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | 41/15 |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 16 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Stalen wiegframe |
Vering voor | Kayaba, 120mm veerweg, 41mm forks |
Vering achter | Dubbele schokdemper, 106 mm veerweg |
Remmen voor | Enkele 310 mm remschijf, Nissin remklauw |
Remmen achter | 255 mm remschijf, Nissin remklauw |
Voorband | 110/70 R17 |
Achterband | 130/80 R17 |
Wielbasis | 1454 mm |
Lengte | 2144 mm |
Breedte | 748 mm |
Hoogte | 1100 mm |
Zithoogte | 751 mm |
Drooggewicht | 203 kg |
Leverbare kleuren | Jet Black, Pacific Blue/Fusion White |
Beschrijving | Just like the Bonneville, the Bonneville SE gets a distinctive 70's look of its own, but with the addition of special equipment to really set it apart.
A matching speedo and tacho set, polished alloy engine covers on the blacked out engine and a chromed Triumph tank badge are added to the Bonneville's distinctive styling. The new cast wheels, upswept silencers, 'shortie' mudguards and new lower and narrower seat are shared with the new Bonneville. |