 |
Motor | LC8c 2-cillinder, 4-takt, parallel twin |
Boring x slag | 88 mm x 88 mm |
Cilinder inhoud | 799 cc |
Comp. verhouding | |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | 105 pk / 77 kW bij tpm |
Max. koppel | 87 Nm bij 8000 tpm |
Koppeling | PASC™ Mechanisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting, 520 X-ring |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 14 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Chroom-molybdeen-staal frame |
Vering voor | WP 43 mm omgekeerde voorvork |
Vering achter | WP schokdemper met voorspanningsregelaar |
Remmen voor | 4-zuiger Radiaal gemonteerde remklauw, 300mm schijf |
Remmen achter | 2-zuiger remklauw, 240mm remschijf |
Voorband | Maxxis Supermaxx ST |
Achterband | Maxxis Supermaxx ST |
Wielbasis | 1.475 mm |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 825 mm |
Drooggewicht | 169 kg |
Leverbare kleuren | Zwart, Oranje |
Beschrijving | The KTM 790 DUKE is devastatingly accurate. The agility you`d expect from a single, blended with the meaty punch of a twin. It carves corners with pinpoint precision, boasting the all-new 799 cc LC8c parallel twin motor nestled into one of the lightest and most compact chassis around. The KTM 790 DUKE is all about being fast where it counts – in the corners. Dynamically flicking from one bend to the next, putting you in the heart of the action and not on the sidelines. |