 |
Motor | Vloeistofgekoelde, viertakt parallel-twin |
Boring x slag | 83,0 mm x 83,0 mm |
Cilinder inhoud | 649 cc |
Comp. verhouding | 10.8:1 |
Kleppen | DOHC, 8 kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie: 2 x φ38 mm, met hulpgaskleppen |
Ontsteking | Digitaal |
Vermogen | 61 pk / 45,0 kW bij 7,500 tpm |
Max. koppel | 63,0 Nm bij 6,600 tpm |
Koppeling | Natte platenkoppeling, handbediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 14 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Perimeter, hoogsterktestaal |
Vering voor | Telescopische voorvork, φ41 mm |
Vering achter | Schuingeplaatste monoschokdemper met stelknop voor veervoorspanning |
Remmen voor | Enkele 300 mm-schijf. Remklauw: dubbele zuigers |
Remmen achter | Enkele 250 mm-wave-schijf. Remklauw: enkele zuiger |
Voorband | 120/70R18M/C 59H |
Achterband | 160/60R17M/C 69H |
Wielbasis | 1,575 mm |
Lengte | 2,310 mm |
Breedte | 880 mm |
Hoogte | 1.100 mm |
Zithoogte | 705 mm |
Drooggewicht | 228 kg |
Leverbare kleuren | Urban city white, Metallic matte carbon grey |
Beschrijving | Met de Vulcan S scoorde Kawasaki een regelrechte hit. Eindelijk een écht nieuw Cruiser concept met een krachtig staand 650cc tweecilinder blok, een volkomen eigen gezicht en de beste handling in zijn klasse.
En alsof dat nog niet onderscheidend genoeg was introduceerde Kawasaki ook nog eens een unieke lijn Ergo-fit accessoires voor de Vulcan S, waardoor werkelijk iedereen een perfecte rijpositie op deze Urban Hero kan vinden. |