Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
- Onze motoren vallen onder de Motorgarantievoorwaarden indien van toepassing.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | vloeistof gekoelde V-twin, viertakt |
Boring x slag | 88 mm x 88 mm |
Cilinder inhoud | 805 cc |
Comp. verhouding | 9.5:1 |
Kleppen | 4, SOHC |
Brandstof toevoer | carburatie, Keihin CV36 |
Ontsteking | digitaal electronisch |
Vermogen | 55 pk / 40.5 kW bij 7000 tpm |
Max. koppel | 64 Nm bij 3300 tpm |
Koppeling | natte meervoudige platen |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 15 liter |
Topsnelheid | 175 km/u |
ABS | nee |
Frame | stalen wiegframe |
Vering voor | 41 mm telescopische voorvork, veerweg 150 mm |
Vering achter | UNI-TRAK demping, 5 voudig instelbare veer voor spanning, veerweg 100 mm |
Remmen voor | enkele schijf, 300 mm, een zuiger remklauw |
Remmen achter | trommel, 180 mm |
Voorband | 130/90 R16 |
Achterband | 140/90-R16 |
Wielbasis | 1600 mm |
Lengte | 2380 mm |
Breedte | 940 mm |
Hoogte | 1125 mm |
Zithoogte | 705 mm |
Drooggewicht | 235 (rijklaar 254) kg |
Leverbare kleuren | rood, zwart, blauw |
Beschrijving | |
 | Bergen op Zoom, Noord-Brabant |
 | 0164-236829 |
Een stukje historie: DUCATI in 1954 - In 1954 haalde men een persoonlijkheid binnen die een legende zou worden in de Ducati gelederen, ontwerper Fabio Taglioni. Als leraar aan de Technische School van Imola had Taglioni al meerdere ontwerpen gemaakt waarvan allen een origineel technisch karakter en een goede prestatie lieten zien. De Taglioni design, avant-garde en non-conformistisch, werd alom geprezen op alle races. Vanaf zijn debuut bij Ducati heeft de ontwerper getracht om de kwaliteit van zijn ontwerpen te demonstreren door participatie op lange afstand races als een Milano-Taranto en de Giro d’Italia.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken