 |
Motor | Ducati Testastretta DVT-1262, L-Twin cillinder, 4 kleppen per cillinder, dual spark, vloeistofgekoeld, desmodromisch variabele timing |
Boring x slag | 106 mm x 106 mm |
Cilinder inhoud | 1,262 cc |
Comp. verhouding | 13.0:1 |
Kleppen | 8 kleppen |
Brandstof toevoer | Bosch elektronisch brandstofinjectiesysteem, 56 mm elliptische gasklephuizen met ride-by-wire systeem |
Ontsteking | |
Vermogen | 159 pk / 117 kW bij 9,500 tpm |
Max. koppel | 129 Nm bij 7,500 tpm |
Koppeling | Slipper en zelfbekrachtigende natte multiplaatkoppeling met hydraulische bediening |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 37/15 |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen trellis buisframe |
Vering voor | 50 mm verstelbare usd voorvork |
Vering achter | Monoshock, gegoten aluminium enkelzijdige swingarm, instelbare voorspanning |
Remmen voor | 2x 320 mm semi-zwevende remschijf, radiaal bevestigde Brembo monobloc 4-zuiger, M4.32 remklauw |
Remmen achter | 265 mm remschijf, 2 zuiger Brembo zwevende remklauw |
Voorband | Pirelli Diablo Rosso III 240/45 ZR17 |
Achterband | Pirelli Diablo Rosso III 240/45 ZR17 |
Wielbasis | 1,600 mm |
Lengte | |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 780 mm |
Drooggewicht | 218 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Krachtig. Gespierd. Maar ook behendig en effectief tussen de bochten voor maximaal rijplezier. De nieuwe Diavel 1260 combineert het vermogen van een maxi-naked met de ergonomie van een muscle cruiser. Het ontwerp herinterpreteert de Diavel stijl met een moderne look en integreert perfect het kloppende hart van deze nieuwe DIavel 1260, de 159 pk Testastretta DVT 1262 motor. |