Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
CFMOTO 800MT-X: De ultieme adventure bike voor on- en offroad avonturen
De CFMOTO 800MT-X is een veelzijdige adventure bike die zowel op ruw terrein als op asfalt uitblinkt. Met zijn robuuste design en geavanceerde techniek stelt deze motorfiets toerliefhebbers in staat om wildere oppervlakken en verborgen bochten te ontdekken. Laat geen plek onontdekt met de 800MT-X!
Deze motor staat bij Motorcentrum Almere
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Tweecilinder In lijn 4-takt |
Boring x slag | 88 mm x 88 mm |
Cilinder inhoud | 799 cc |
Comp. verhouding | 12.7:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Elektronische injectie |
Ontsteking | EFI |
Vermogen | 95 pk / 70 kW bij tpm |
Max. koppel | 70 Nm bij 8500 tpm |
Koppeling | |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 22 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | |
Vering voor | |
Vering achter | |
Remmen voor | Dubbele schijf, J.Juan, 320 mm |
Remmen achter | |
Voorband | 110/80 R19 |
Achterband | 150/70 R17 |
Wielbasis | 1530 mm |
Lengte | 2288 mm |
Breedte | 945 mm |
Hoogte | 1426 mm |
Zithoogte | 830 mm |
Drooggewicht | 225 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
 |
Motorcentrum Deventer |
|
Smeenkhof 13
Deventer
Plan de route
|
 |
0570-656006
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Een stukje historie: AERMACCHI in 1960 - 1960 250 cc Aermacchi Ala d oro - Harley-Davidson neemt over.
De eerste van deze 250 s, het zogenaamde Golden Wing model, had nog steeds de 62 mm bij 72 mm boring en slag van de Chimera, had een vier-versnellings schakelbak en produceerde 22 pk bij 8,000 toeren. Een van de meest zichtbare veranderingen was de wijziging in wieldiameter van 17 inch naar 18 inch.
De lage initiƫle kosten van de Golden Wing, tesamen met het gebruiksvriendelijke onderhoud en goede logistieke ondersteuning van de reserve-onderdelen maakten het een immens poulaire machine voor de private racer. Het bewees zichzelf dan ook in korte tijd op korte bochtige circuits waar het gunstige gewicht en goede acceleratie hun vruchten afwierp.
Geen twijfel mogelijk, het internationale succes van deze machine plus de prestaties op eigen bodem (Lanfranco Angelini werd vijf keer Italiaans kampioen op een Aermacchi) hebben zeker bijgedragen aan het feit dat Harley-Davidson participeerde met een 50/50 aandeel met dit Varees bedrijf. Door een grote belangstelling in the U.S.A. voor snelle en lichte sportmodellen werd het voor Amerika s grootste fabrikant duidelijk snel te moeten reageren op dit gat in de modellenlijn om hun marktaandeel te behouden. De samenwerking met Aermacchi verliep succesvol waarbij steeds meer produkten de Atlantische oceaan over staken. Op het einde van 1960 vergroote Harley-Davidson haar aandeel en werd hierdoor eigenaar van het Italiaanse merk. Op dat moment produceerde men al voor 75 procent voor de Amerikaanse markt. Hieronder ook een, nu wereldberoemde, motorscooter, de Topper . Deze was uitgerust met een trekkoord startmechanisme die u wellicht kent van de grasmaaier.
Snel navigeren? Bekijk hier alle typen van SWM