 |
Motor | Lucht-/vloeistofgekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor, 4 kleppen per cilinder, 2 bovenliggende nokkenassen, centrale balansas |
Boring x slag | 101 mm x 101 mm |
Cilinder inhoud | 1.170 cc |
Comp. verhouding | 12:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Elektronische inspuiting, elektronisch motormanagement met deceleratie-uitschakeling, dubbele ontsteking |
Ontsteking | |
Vermogen | 110 pk / 81 kW bij 7.750 tpm |
Max. koppel | 116 Nm bij 6.000 tpm |
Koppeling | Enkelvoudige droge plaatkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | Klauwengeschakelde 6-versnellingsbak met schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | 3-delig frame bestaande uit voor- en 2-delig achterframe, met meedragende motor/transmissie, afneembare duobuddyseat |
Vering voor | Telescoopvork, diameter 43 mm |
Vering achter | Enkelzijdige aluminium swingarm met Paralever, centraal geplaatst veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping (traploos) instelbaar |
Remmen voor | Zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | Vaste enkele remschijf, diameter 265 mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 R 19 |
Achterband | 170/60 R 17 |
Wielbasis | 1.527 mm |
Lengte | 2.175 mm |
Breedte | 870 mm |
Hoogte | 1.330 mm |
Zithoogte | 850 mm |
Drooggewicht | 221 Rijklaar kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | Geniet van het vertrouwde gevoel van een boxer met relaxte en rechte zithouding, gekoppeld aan moderne technologie. Kies uit ontelbare customizing opties voor om je eigen unieke ideeën waar te maken. De BMW R nineT Urban G/S maakt een duidelijk statement: hij bewijst eer aan de beginjaren van het succesverhaal van BMW Motorrad G/S. Een blik volstaat en maakt meteen duidelijk dat de R nineT Urban G/S het offroad gevoel uit die dagen belichaamt. Tegelijkertijd zorgt zijn rijkarakteristiek ervoor dat hij een volwaardig lid is van de hedendaagse R nineT familie. Hij reflecteert de manier van leven van die tijd: mensen wisten waar ze heen wilden. En vooral hoe ze daar moesten komen. Net zoals tegenwoordig.
|