 |
Motor | Lucht-/vloeistofgekoelde 4-takt 2-cilinder boxermotor, 2 bovenliggende nokkenassen met kettingaandrijving |
Boring x slag | 107.1 mm x 107.1 mm |
Cilinder inhoud | 1802 cc |
Comp. verhouding | 9.6 : 1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Elektronische inspuiting/digitaal motormanagement: BMS-O met E-Gas |
Ontsteking | Permanente-magneetgenerator 600 W (nominaal vermogen) |
Vermogen | 91 pk / 67 kW bij tpm |
Max. koppel | 158 Nm bij 3000 tpm |
Koppeling | Droge koppeling met een koppelingsplaat |
Versnellingsbak | |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 24 liter |
Topsnelheid | 180 km/u |
ABS | ja |
Frame | Stalen frame met dubbel subframe met aangeschroefde draagbalken |
Vering voor | Telescoopvork |
Vering achter | Stalen tweezijdige swingarm met centrale veerpoot |
Remmen voor | Dubbele remschijf, diameter 300 mm, vaste remklauw met 4 zuigers |
Remmen achter | Enkele remschijf, diameter 300 mm, vaste remklauw met 4 zuigers |
Voorband | 120/70 R19 |
Achterband | 180/65 B16 |
Wielbasis | 1731 mm |
Lengte | 2560 mm |
Breedte | 970 mm |
Hoogte | 1400 mm |
Zithoogte | 720 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De R 18 B combineert gebundelde kracht met BMW Motorrad Touring-geschiedenis en de emotionaliteit van de R 18 familie. Het grote front met de aan het stuur bevestigde beplating en de lage kuipruit tonen een sterk karakter. En ook de 1802 cc van de zwarte Big Boxer laat geen ruimte voor speculatie. Maar cilinderinhoud is niet alles. Bij de R 18 B is er nog veel meer. Ze is gecreëerd voor de customizing. Maak haar precies tot jouw bike en breng #Soulfuel aan het licht. |