 |
Motor | 2-cilinder 4-takt boxermotor |
Boring x slag | 101 mm x 101 mm |
Cilinder inhoud | 1170 cc |
Comp. verhouding | 12.0:1 |
Kleppen | 4 per cilinder |
Brandstof toevoer | Injectie euro 3 |
Ontsteking | digitaal motormanagement BMS-K |
Vermogen | 109 pk / 80 kW bij 7500 tpm |
Max. koppel | 115 Nm bij 6000 tpm |
Koppeling | Enkelvoudige droge plaatkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen met klauwschakeling |
Verhouding | 2.277 |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 21 liter |
Topsnelheid | > 200 km/u |
ABS | |
Frame | 2-deling, voor- en achterframe en meedragende motor |
Vering voor | centraal veerbeen met schroefdrukveer en enkelpijps gasgevulde schokdemper, uitgaande slag traploos verstelbaar, veervoorspanning 7 voudig verstelbaar, Veerweg 120 mm |
Vering achter | eenzijdige swing-arm (BMW Paralever), Veerweg 140 mm |
Remmen voor | dubbele schijfremmen (Ø 320 mm) zwevend gemonteerd, vaste 4-zuiger remklauwen en schuinslijtcompensatie |
Remmen achter | enkele schijfrem (Ø 265 mm) met zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 - ZR 17 (tubeless) |
Achterband | 180/55 - ZR 17 (tubeless) |
Wielbasis | 1495 mm |
Lengte | 2145 mm |
Breedte | 872 mm |
Hoogte | 1285 mm |
Zithoogte | 800 mm |
Drooggewicht | 198 kg |
Leverbare kleuren | Zwart Grijs Donker- grijs |
Beschrijving | Deze roadster is op het asfalt helemaal in zijn element. Baas in elke bocht en tegelijk ook een comfortabele reismachine. En tot in de details te individualiseren met een breed programma exclusieve opties en accessoires: van sportmachine tot op puur toeren gerichte naked bike. Je zegt het maar, met de BMW R 1200 R kun je werkelijk alle kanten op. Het design trekt altijd bewonderende blikken, de kwaliteit en de hoogwaardige afwerking stralen er vanaf. Het is een echte BMW, met al zijn ... |