 |
Motor | lucht-/vloeistofgekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor, 2 bovenliggende nokkenassen, balansas |
Boring x slag | 101 mm x 101 mm |
Cilinder inhoud | 1,170 cc |
Comp. verhouding | 12,5:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting |
Ontsteking | |
Vermogen | 125 pk / 92 kW bij 7,750 tpm |
Max. koppel | 125 Nm bij 6,500 tpm |
Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | |
Verhouding | |
Overbrenging | cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 30 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | 2-delig, voor- en aangeschroefd achterframe met meedragende motor/transmissie |
Vering voor | BMW Motorrad Telelever; veerpootdiameter 37 mm, centraal geplaatst veerbeen |
Vering achter | enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 305 mm, vaste 4-zuiger radiale remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 276 mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 R 19 |
Achterband | 170/60 R 17 |
Wielbasis | 1,510 mm |
Lengte | 2,255 mm |
Breedte | 980 mm |
Hoogte | 1,450 mm |
Zithoogte | 890/910 mm |
Drooggewicht | 263 (rijklaar) kg |
Leverbare kleuren | Racinigred Uni Matt, Lightwhite Uni, Blackstorm Metallic |
Beschrijving | Houdt u van lange ritten, ook over slechte wegen en soms dwars door de wildernis? Wąt u onderweg ook maar tegenkomt - asfalt, onverhard, modder of mul zand - de BMW R 1200 GS Adventure met zijn uitstekende handling is er helemaal klaar voor. Een motorfiets voor iedereen die graag zijn grenzen verlegt. Kortgezegd: een machine voor motorrijders die het echte avontuur opzoeken, hun onafhankelijkheid willen onderstrepen en daarbij ook nog heel veel rijplezier willen hebben. |