 |
Motor | vloeistofgekoelde 6-cilinder 4-takt lijnmotor, 2 bovenliggende nokkenassen, 4 kleppen per cilinder |
Boring x slag | 72 mm x 72 mm |
Cilinder inhoud | 1,649 cc |
Comp. verhouding | 12,2:1 |
Kleppen | 4 Kleppen |
Brandstof toevoer | elektrische inspuiting / digitaalmotormanagement (BMS-X) |
Ontsteking | |
Vermogen | 160 pk / 118 kW bij 7,750 tpm |
Max. koppel | 175 Nm bij 5,350 tpm |
Koppeling | natte multiplaatkoppeling |
Versnellingsbak | klauwengeschakelde 6-versnellingsbak met schuine vertanding |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 24 liter |
Topsnelheid | 200 km/u |
ABS | |
Frame | aluminium brugframe, meedragende motor |
Vering voor | BMW Motorrad Duolever; centraal geplaatst veerbeen |
Vering achter | BMW Motorrad Paralever |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | enkele remschijf, diameter 320 mm, 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1.618 mm |
Lengte | 2,324 mm |
Breedte | 1,000 mm |
Hoogte | 1,440 mm |
Zithoogte | 810/830 mm |
Drooggewicht | 306 kg |
Leverbare kleuren | Cosmicblue Metallic/Blackstorm Metallic, Blackstorm Metallic, Lightwhite |
Beschrijving | Gran Turismo. Het Grote Werk. Daarvoor moeten dynamiek, stijl en comfort goed in balans zijn. Dan pas worden lange afstanden unieke ontplooiings- mogelijkheden voor uzelf. De essentie van deze filosofie, het zuivere Gran Turismo gevoel, was een droom van BMW Motorrad. Met de nieuwe
BMW K 1600 GT is het werkelijkheid geworden.
|