 |
Motor | vloeistofgekoelde 4-cilinder 4-takt lijnmotor |
Boring x slag | 80 mm x 80 mm |
Cilinder inhoud | 1293 cc |
Comp. verhouding | 13,0 : 1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting |
Ontsteking | digitaal motormanagement BMS-KP met roluitschakeling en dubbele ontsteking |
Vermogen | 160 pk / 118 kW bij 9000 tpm |
Max. koppel | 135 Nm bij 8000 tpm |
Koppeling | natte multiplaatkoppeling, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | constant-mesh 6-versnellingsbak |
Verhouding | |
Overbrenging | cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 24 liter |
Topsnelheid | >200 km/u |
ABS | ja |
Frame | aluminium brugframe, meedragende motor |
Vering voor | BMW Motorrad Duolever; centraal geplaatst . Veeruitslag 115 mm. |
Vering achter | enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; centraal geplaatst veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar (bij optioneel ESA demping elektronisch instelbaar. Veeruitslag 135 mm. |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 294 mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1.572 mm |
Lengte | 2.318 mm |
Breedte | 965 mm |
Hoogte | 1438 mm |
Zithoogte | 820 mm |
Drooggewicht | 255 (rijklaargewicht 288) kg |
Leverbare kleuren | magnesiumbeige-metallic, red apple-metallic , Royalblue metallic. |
Beschrijving | Gran Turismo. Dat is snel reizen met al het denkbare comfort. Zonder grenzen. Bij de nieuwe BMW K 1300 GT is dit concept op zeer moderne wijze opnieuw vormgegeven. Zelfverzekerde dynamiek met een vermogen van 118 kW (160 pk), een maximumkoppel van 135 Nm bij 8.000 tpm, comfort voor twee, hoogwaardige uitrusting, BMW Motorrad ABS en een omvangrijke collectie accessoires: dat is de nieuwe BMW K 1300 GT.
|