 |
Motor | V60 Magnesium, in lengte geplaatste 60o V-twin, viertakt, watergekoeld met drieweg drukcircuit, dubbele bovenliggende nokkenassen, gecombineerde tandwiel/ketting overbrenging, vier kleppen per cilinder, gepatenteerde dubbele AVDC antivibratie tussenas |
Boring x slag | 97 mm x 97 mm |
Cilinder inhoud | 997.62 cc |
Comp. verhouding | 11.8:1 |
Kleppen | vier kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Geïntegreerd elektronisch motormanagement systeem, indirecte elektronische multi-point injectie, 57 mm diameter gasklephuizen |
Ontsteking | Digitale elektronische ontsteking, geïntegreerd met injectiecontrolesysteem, 1 bougie per cilinder. |
Vermogen | 139 pk / 102 kW bij 9500 tpm |
Max. koppel | 107 Nm bij 8500 tpm |
Koppeling | Dubbele platen in oliebad met gepatenteerde PPC hydraulische bekrachtiging, versnellingskabel van gevlochten metaal, radiale hoofdcilinder met 15 mm zuiger. |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 34/15 |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 liter |
Topsnelheid | 250 km/u |
ABS | nee |
Frame | Dubbel boxframe van aluminiumlegering |
Vering voor | volledig instelbare 43 mm UPSD, veerweg 120 mm |
Vering achter | volledig instelbare monoshock, veerweg 135 mm |
Remmen voor | dubbele, zwevende Brembo schijf van staal, Ø 320 mm, Brembo “triple bridge” remklauw met vier 34 mm zuigers en vier gesinterde remblokken, remkabel van gevlochten metaal |
Remmen achter | stalen Brembo schijf, Ø 220 mm, remklauw met twee zuigers, 32 mm diameter zuigers, gesinterde remblokken, remkabel van gevlochten metaal |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 190/50 ZR17(of 180/55 ZR 17) |
Wielbasis | 1410 mm |
Lengte | 2025 mm |
Breedte | 830 mm |
Hoogte | 1100 mm |
Zithoogte | 810 mm |
Drooggewicht | 207 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De TUONO laat opnieuw zijn technische superieuriteit zien. 's Werelds enige produktie Streetfighter, de superbike zonder kuip die de revolutie inzette in de manier waarop we nu over nakeds denken, is krachtiger dan ooit. |