Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Welkom bij Thalen Motortrading
We ruilen graag uw motor in!
Benieuwd naar de waarde van uw motor? stuur een mail of whattsapp bericht met foto's + info en we reageren zeer snel en vrijblijvend met een voorstel.
Ziet u graag betere kwaliteit foto's van de aangeboden motoren klik dan door naar onze eigen website!
*Gratis 10 dagen all-risk verzekering
*Geen afl kosten!
*Gratis opnaam zetten bij aanschaf motor
*Leveren aan huis door heel Nederland mogelijk
*Financiering voor zakelijk of prive mogelijk
*Reserveren van een motor is alleen mogelijk door middel van een aanbetaling
Thalen Motortrading
Rheezerend 54
7701 BG Dedemsvaart
Tel: 0523-208396
Whattsapp: 0523-208396
Mail: info@thalenmotoren.nl
website: www.thalenmotoren.nl
Openingstijden:
Maandag op afspraak (telefonisch bereikbaar)
Dinsdag t/m Vrijdag van 9:00 tot 18:00
Zaterdag van 9:00 tot 16:00
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | watergekoel, 60V-twin, 4 takt |
Boring x slag | 97 mm x 97 mm |
Cilinder inhoud | 998 cc |
Comp. verhouding | 11.8 : 1 |
Kleppen | DOHC, 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Electronic engine management system, Indirect multi-point electronic injection, throttle body diameter 57 mm |
Ontsteking | Digital electronic ignition with one spark plugs per cylinder and integrated injection |
Vermogen | 139 pk / 103.7 kW bij 9500 tpm |
Max. koppel | 107 Nm bij 7500 tpm |
Koppeling | Multiple disk in oil bath with power-assisted hydraulic control (PPC patent), |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.27 |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Box section sloping twin-spar aluminium alloy frame |
Vering voor | Showa upside-down fork, 43 mm diameter sleeves, adjustable in rebound, compression and preload, 120 mm veerweg |
Vering achter | Hydraulic shock absorber adjustable in rebound, compression, preload and lenght, 133 mm veerweg |
Remmen voor | dubbele 320 mm schijven met vierzuigerremklauwen |
Remmen achter | enkele 220 mm schijven met dubbele zuigerremklauwen |
Voorband | 120/70-17 |
Achterband | 180/55-17 |
Wielbasis | 1410 mm |
Lengte | 2035 mm |
Breedte | 730 mm |
Hoogte | 1135 mm |
Zithoogte | 810 mm |
Drooggewicht | 189 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
Thalen Motor Trading is een motorzaak die gespecialiseerd is in de in- en verkoop van jong gebruikte motoren.
 |
Thalen Motortrading |
|
Rheezerend 54
Dedemsvaart
Plan de route
|
 |
0523-208396
|
Ik heb een vraag over deze motorfiets
Wij sturen u een bevestiging per e-mail
Hoe gaan wij met uw
privacy om?
Wist u dat: In de motortaal "Lowboy" betekent: Naam voor het frame dat bij de Norton Dominator racer werd toegepast in 1962. Een lage versie van het originele Featherbedframe. Het woog minder en had een kortere wielÂbasis. Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekenÂde wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfÂde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton sucÂcessen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overleÂvering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden
gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met siF-brons, dat een
relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton Commando het Featherbedframe worÂden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote ariëteit merken motorblokken. EnerÂzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken