 |
Motor | Aprilia longitudinal 65 ° V-4 cilinder, 4-takt, vloeistofkoelsysteem, dubbele bovenliggende nokkenassen (DOHC), vier kleppen per cilinder |
Boring x slag | 81 mm x 81 mm |
Cilinder inhoud | 1099 cc |
Comp. verhouding | 13,6:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | 4 Marelli 48-mm gasklephuizen met 4 injectoren en Ride-by-Wire-motormanagement van de nieuwste generatie |
Ontsteking | |
Vermogen | 217 pk / 159,5 kW bij 13.000 tpm |
Max. koppel | 125 Nm bij 10.500 tpm |
Koppeling | Nat, Multiplaat |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18.5 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Aluminium dual-beam chassis met geperste en gegoten plaatelementen |
Vering voor | Sachs vork 43mm, Ohlins vork met TIN behandeling |
Vering achter | Dubbele aluminium swingarm, Verstelbare Sachs Monoshock |
Remmen voor | 330mm Dubbele zwevende schijven, Brembo M50 Monobloc met vier 30mm zuigers |
Remmen achter | 220mm Schijf, Brembo remklauw met twee 32mm zuigers. |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 200/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1.435 mm |
Lengte | 2.055 mm |
Breedte | 735 mm |
Hoogte | |
Zithoogte | 845 mm |
Drooggewicht | 202 kg |
Leverbare kleuren | SACHSENRING BLACK,SILVERSTONE GREY |
Beschrijving | Het leek onmogelijk, maar de Aprilia RSV4 heeft zichzelf opnieuw overtroffen. Ingebouwde aerodynamische winglets en dubbellaagse kuip voor een betere aerodynamische efficiëntie. Nieuwe, van de race-wereld afgeleide omgekeerde swingarm en nieuwe elektronica met geavanceerde APRC. 217 pk en nog meer koppel samen met het unieke Aprilia rijwielgedeelte. Gekroond door het circuit. Lange leve de koning! |