Nieuwsbrief:

Verduyn Ducati Specialist

Bij Verduyn Ducati Specialist hebben wij altijd prachtige Ducati occasions staan. Heb je interesse in een Ducati maar heb je nog vragen of wil je meer weten? Neem dan gerust contact met ons op.
Alle motoren van Verduyn Ducati Specialist
15 motoren gevonden
DUCATI 996
DUCATI 996
€ 14.500,- p/mnd klik hier
2001, 4312 Km
DUCATI 916 SENNA
DUCATI 916 SENNA
€ 28.500,- p/mnd klik hier
1995, 0 Km
DUCATI MONSTER 821
DUCATI MONSTER 821
€ 8.250,- p/mnd klik hier
2015, 24358 Km
DUCATI 1198
DUCATI 1198
€ 10.250,- p/mnd klik hier
2010, 42759 Km
DUCATI PANIGALE 1199  R
DUCATI PANIGALE 1199 R
€ 20.450,- p/mnd klik hier
2013, 13779 Km
DUCATI M S2R 1000
DUCATI M S2R 1000
€ 5.750,- p/mnd klik hier
2006, 35648 Km
DUCATI STREETFIGHTER V4S
DUCATI STREETFIGHTER V4S
€ 23.950,- p/mnd klik hier
2021, 3680 Km
DUCATI M 1100 S
DUCATI M 1100 S
€ 7.950,- p/mnd klik hier
2009, 14898 Km
DUCATI MONSTER 1200 R
DUCATI MONSTER 1200 R
€ 13.250,- p/mnd klik hier
2017, 32098 Km
DUCATI MULTISTRADA 950 S
DUCATI MULTISTRADA 950 S
€ 14.750,- p/mnd klik hier
2021, 16208 Km
DUCATI PANIGALE V4 S
DUCATI PANIGALE V4 S
€ 27.950,- p/mnd klik hier
2023, 3334 Km
DUCATI DIAVEL TITANIUM
DUCATI DIAVEL TITANIUM
€ 15.250,- p/mnd klik hier
2015, 33660 Km
DUCATI MULTISTRADA 1200 S PIKES PEAK
DUCATI MULTISTRADA 1200 S PIKES PEAK
€ 11.750,- p/mnd klik hier
2013, 24985 Km
DUCATI M 796
DUCATI M 796
€ 6.250,- p/mnd klik hier
2010, 23691 Km
DUCATI MULTISTRADA V4 S
DUCATI MULTISTRADA V4 S
€ 22.250,- p/mnd klik hier
2023, 14865 Km
Wist u dat: In de motortaal "Custom/custombike/to customize" betekent: Letterlijk betekent to customize: to suit (a motorcycle) to taste (een motorfiets aan je smaak aanpassen). Het duidt eigenlijk de doodnormale activiteit aan, die iedere bezitter van een motorfiets verricht wanneer hij iets wijzigt aan de standaardversie van zijn motor. Een ander stuur is het meest voorkomende voorbeeld. Soms gaat het verder, maar altijd blijft het oorspronkelijke model herkenbaar, want anders wordt een grens overschreden die de onderhavige motorfiets doet veranderen in een zelfbouwmotor of bitza. Wie een ander zadel/buddyseat en een ander stuur monteert is bezig de zitpositie van zijn motor aan zijn wensen aan te passen. Wie dat nog niet genoeg vindt en bijvoorbeeld wielen met echte spaken prefereert boven de gietwielen van de standaarduitvoering o f een speciaal uitlaatsysteem verkiest boven de fabrieksdemper, is bezig een custombike van zijn motorfiets te maken. Veelal spitst het customizen zich toe op louter technische verbeteringen als remmen, andere carburateur, buddyseat, stuur, of spuitwerk van tank en spatborden met special paint. Een aantal motorfietsfabrikanten die in de jaren zestig en zeventig nauwelijks het hoofd boven water konden houden, hadden weinig o f geen aandacht voor de specifieke wensen op het gebied van design en esthetiek die bij hun cliëntele was gaan leven. Voorbeelden zijn Harley-Davidson, die zijn afnemers tot in de helft van de jaren zeventig totaal negeerde, en BMW , die onlangs met een geheel nieuw ontwikkelde boxermotorfiets is uitgekomen. Toen de fabrikanten de schellen van de ogen vielen en zij zich wel wilden conformeren aan de wensen die onder hun afnemers leefden, had de aftermarket al een antwoord op de vraag gevonden. Harley-Davidson was lange tijd % een markant voorbeeld van de zelfingenomenheid waar het ging om het serieus nemen van het rijderspubliek. In de modellen die de fabriek tot 1971 uitbracht was niets te bespeuren van wat de sterk opgekomen bikerscult al vanaf de helft van de jaren zestig in kleine kring aan vormgevingseisen had gedicteerd. Het antwoord kwam pas met de Super Glide, een voorzichtige concessie aan de oerverschijning van de Electra Glide, waarbij het panzadel en de mastodontische spatborden kwamen te vervallen. Pas met de komst van de Low Rider werd een bezonken smaak erkend die een nieuwe generatie Harley-rijders al jaren doodnormaal was gaan vinden. De kwalificatie custom werd vanaf die tijd aan een in serie geproduceerde motorfiets meegegeven om te onderstrepen dat nu wel werd ingespeeld op lang genegeerde wensen van het liefhebberspubliek. De betekenis van het woord custom werd hierdoor uitgehold: consumenten werden verleid een in serie geproduceerde standaardmotorfiets als ‘exclusief voor hen gemaakt’ aan te schaffen. De predikaten custom en chopper zijn nu algemeen door de Japanse motorfiets-marketeers geconfisqueerd om er modellen mee aan te duiden waarop men een quasi nonchalante zitpositie aanneemt en waarvan de stilering vage overeenkomst vertoont met het voorkomen van moderne Harley-Davidsons.
© 2000 - 2025 Motoroccasion