Nieuwsbrief:

QC Motortechniek

Een leven vol motorpassie. Mijn naam is Quido Cahuzak. De QC achter QC Motortechniek. Met bijna 25 jaar ervaring in de motorbranche, ben ik bijna mijn gehele werkzame leven actief in deze dynamische branche. Op mijn twintigste heb ik mijn diploma’s 2e en 1e motorfietstechnicus gehaald. Daarna heb ik tevens mijn bevoegdheid als leermeester afgerond. Als motorfietstechnicus heb ik het grote genoegen gehad om bij verschillende gerenommeerde merkdealers werkervaring op te doen. De boxertechniek van BMW en de desmodromische klepbediening van Ducati hebben voor mij geen geheimen meer. Daarnaast heb ik gewerkt bij zogenaamde multi-dealers. Motorfietsdealers met verschillende merken in hun showroom (en werkplaats). Denk hierbij met name aan de Japanse merken Honda, Yamaha, Suzuki en Kawasaki en de exclusieve Europese merken als Moto Guzzi en KTM. Al deze motorfietsen hebben iets unieks. Hun eigen ‘karakter’. Maar na al die jaren ervaring kan ik één ding wel concluderen; in basis is iedere motorfiets hetzelfde. Dat laatste klinkt saai. Zeker na een kwart eeuw motorfietsen repareren en onderhouden. Maar hoe saai het ook mag klinken, ik doe niets liever. Iedere motorfiets, iedere reparatie of onderhoudsbeurt pak ik vol liefde aan. Ik prijs mij een gelukkig man. Ik heb van mijn hobby en passie mijn werk gemaakt. Regelmatig krijg ik vragen over motorreparaties, onderhoud en andere technische vragen over motorfietsen. Op mijn YouTube-kanaal geef ik hier antwoorden op.
Alle motoren van QC Motortechniek
2 motoren gevonden
BMW K 1300 R
BMW K 1300 R
€ 7.750,- p/mnd klik hier
2010, 63910 Km
BMW R 1250 GS ADVENTURE
BMW R 1250 GS ADVENTURE
€ 20.750,- p/mnd klik hier
2020, 17799 Km
Een stukje historie: HONDA in 1961 - In 1961, twee jaar nadat Honda begon met de verkoop van de Super Cubs, deed Honda de racewereld op zijn grondvesten schudden met de legendarische overwinningen van "Mike the Bike" Hailwood op de Honda tweecilinders op 'the Isle of Man'. Het waren de eerste overwinningen in een lange reeks die de start vormden van een lange reeks Honda racehistorie. Vanaf het begin werkte meneer Honda naar een plaats in de racerij waarbij op een gegeven moment meer dan 100 grote kampioenschappen per jaar werden binnengehaald. Wat men hier weer uit leerde werd direct naar de ontwikkeling van wegmotoren overgebracht. De klassieke CB72 en CB77 bracht Amerika op twee wielen en zorgde voor een blijvende plaats op die markt. De subnaam 'Hawk' 'Nighthawk' of 'Super Hawk' kwamen sindsdien op verschillende modellen voor waaronder de CB72, CB77, CB400T, NT650, tot in 1998 de VTR1000F.
© 2000 - 2025 Motoroccasion